euroa

3a eurpejska

Ogłoszenie

Zachęcam wszystkich do aktywnego odwiedzania forum, a nie tylko czytania tego co napiszą inni.

#1 2006-11-26 15:10:49

Teles

Tandokude

3786018
Call me!
Skąd: Tychy
Zarejestrowany: 2006-11-19
Posty: 81
Punktów :   
WWW

historia

Przypominam Szarej o opcji - nowy wątek


szara napisał:

Ja tak może nie na temat. Podobno znów kilka osób dostało ode mnie chińskie znaczki zamiast zagadnień z historii. Więc oto zagadnienia

Industrializacja i urbanizacja
- rewolucja agrarna (co się składało)
- eksplozja demograficzna (kiedy, szczególnie II połowa XIX w.) – przyczyny
- rozwój medycyny (E. Jenner, L. Pasteur, R. Koch, W. Roentgen)
- urbanizacji (jak zmieniały się miasta)
- migracje (ze wsi do miast, do jakich państw)
-rewolucja przemysłowa
- spinning jenny
- maszyna parowa (kto, kiedy, zastosowanie)
-hutnictwo (piec martenowski)
- transport (parowce, kolej, G. Stephenson)
-samochód (Daimler, Benz)
- elektryczność (T. Edison), elektrownie
-  przemysły farmaceutyczny i chemiczny
- telegraf (Morse)
- telefon (Bell)
-radio (Marconi)
- rozwój kapitalizmu (cykl koniunkturalny)
    - monopole
    - koncerny
    - kartel
    - syndykat.
- zmiany w strukturze społecznej (podział społeczeństwa na warstwy)
    -klasa robotnicza (położenie, czas pracy itd.)
    - luddyzm (luddyści)
-rozwój przemysłu europejskiego
    -W. Brytania (jaki przemysł, w czym przewaga W.B)
    -inne państwa (Belgia, Francja)
    -Niemiecki Związek Celny, Zagłębie Ruhry, Zagłębia Saary na Górnym Śląsku,
    -Cesarstwo Austriackie (Czechy, Wiedeń, Vararlberg)
    - Rosja (kiedy rewolucja przemysłowa)
-wolność handlu (co zrobiono)

Gospodarka na ziemiach polskich
- zabór pruski
    -„pruska droga do kapitalizmu”
    -reforma uwłaszczeniowa (na czym polegała, skutki)
    -Wielkopolska, Pomorze Gdańskie – zaplecze rolnicze,
    -Hipolit Cegielski – jaki przemysł
    - Górny Śląsk –jaki przemysł
-zabór rosyjski (Królestwo Polskie do powstania listopadowego)
    -Zagłębie Staropolskie, Dąbrowskie, Łódź i okolice,
    -K. Drzecki -Lubecki, S. Staszic,
    -Bank Polski,
   (po powstaniu listopadowym)
    -okręg białostocki
    -znaczenie K.P. dla Rosji
    -sprawa chłopska
    -uwłaszczenie (III 1864) i jego skutki
-zabór austriacki
    -sytuacja na wsi
    -uwłaszczenie – zasady i skutki
    -J. Łukaszewicz

Kolonizacja
-przyczyny
-kolonizacja Afryki (jakie państwa, w jakich kierunkach)
-C. Rhodes
    -powstanie w Sudanie
    -Faszoda (co się stało i znaczenie)
    -wojna burska (druga)
    -jakie państwa niepominięte? (nie potrafię odczytać boskiej Izi…, chyba tu chodzi to te państwa co ich nie podbili, ale to moje domysły)
-Chiny
    -pierwsza wojna opiumowa
    -powstanie tajpingów
    -powstanie bokserów
-Japonia
    -epoka Meidżi (reformy)
    -cesarz Mutsuhito
    -rywalizacja z Rosją o wpływy w Chinach
-Indie
    -powstanie sipajów,
    -królowa Wiktoria cesarzową Indii
-imperium W. Brytanii
    -jak duże, na jakich ziemiach
    -dominia
    - przejęcie kontroli nad kanałem Sueskim
    -„brzemię człowiek białego” – wyjaśnić

Belle époque
-rywalizacja mocarstw: Francja-Niemcy, Francja-Anglia, Anglia-Niemcy, Anglia-Rosja
- o co konflikty, które przetrwały do wybuchu wojny
-kwestia wschodnia
    -powstanie w Hercegowinie
    -wojna rosyjsko-turecka (1877)
    -kongres w Berlinie (178) – rola Bismarcka i postanowienia
-polityka Bismarcka (sojusz trzech cesarzy, nie dopuścić do „zmowy koalicji” (tak powiedział Gacek, choć pisało tam „zmora”)
-polityka Wilhelma II
    -polityka Wilhelma, a polityka Bismarcka- różnice
-powstanie Trójprzymierza – etapy
-powstanie Trójporozumienia – etapy
-zabójstwo Aleksandra II (Narodowa Wola – terror indywidualny – jaki cel widziano w zamachu na cara)
-antysemityzm – sprawa Dreyfusa

Naród polski
-zabór rosyjski
    -rusyfikacja
    -unifikacja (na czym polegała) Królestwa Polskiego z Cesarstwem Rosyjskim
    -Hurko, Apuchtin, kościół unicki, pozytywizm, praca u podstaw, Wawelberg, Kronenberg,
-zabór pruski
    -Kulturkampf, M. Ledóchowski, rugi pruskie, Komisja Kolonizacyjna, Hakata,
    -strajk we Wrześni, ustawa kagańcowa, M. Drzymała,
    -„rugi pruskie” – W, Kossak
    -jak Polacy walczyli przeciw germanizacji
-zabór austriacki
    -autonomia (kiedy),
    -instytucje,
    -stańczycy
    -szkolnictwo

Polskie ugrupowania polityczne
- I Proletariat
- PPS
-SDKPiL
    -te ugrupowania scharakteryzować, podać przywódców, PPS –podział, kiedy, dlaczego w K.P.
-Liga Narodowa, Stronnictwo Narodowo-Demokratyczne
    -program
    -R. Dmowski „Myśli nowoczesnego Polaka”
-Ruch ludowy
    -stojałowszczyzna, Wysłouchowie,
    -SL > PSL (Bojko, Stapiński, Witos) – program, dlaczego w Galicji
-rewolucja 1905-1907
    -„krwawa niedziela”, Duma
    -P. Stołypin –pacyfikacja, reformy (reforma uwłaszczeniowa)
    -Królestwo Polskie (kto strajkuje i co)
    - czwarte powstanie czy I rewolucja – wyjaśnić
    -Polacy w Dumie, skutki rewolucji dla Królestwa Polskiego


http://telestychy.w.interia.pl/forum/bar.gif
beat me...
break me...

Offline

 

#2 2006-11-26 22:28:23

psiandek

User

1770018
Zarejestrowany: 2006-11-19
Posty: 13
Punktów :   

Re: historia

... sluchajcie bo jest taka sprawa, Pani pedagog zainteresowala sie sprawa historii mianowicie ze skoro mamy tylko pare osob zdajacych historie na maturze czemu ona robi takie sprawdziany z 70 stron jak nam to wogole nie jest potrzebne, i isnnieje mozliwosc jakos uzgodnienia paru kwestii z Izys tylko czy chcemy jakos to zalatwiac czy dalej uczyc sie czegos co i tak bedziemy chcieli jak najszybciej zapomniec bo jak dla mnie hgistori tylko zapycha mi glowe i zabiera czas, ktory moge przeznaczyc na cos innego... poddaje ten temat dyskusji :]


..."kto pierwszy szedł przed siebie, kto pierwszy cel wyznaczył"...

Offline

 

#3 2006-11-26 23:01:41

Adamek

User

3390435
Zarejestrowany: 2006-11-20
Posty: 62
Punktów :   

Re: historia

dobrze prawi! dać mu wódki!  coś trzeba z tym gównem zrobić bo inaczej mózgi nam wysiądą :>

Offline

 

#4 2006-11-27 15:16:48

Mikus

User

Zarejestrowany: 2006-11-27
Posty: 5
Punktów :   

Re: historia

dokładnie zgadzam się w 100%!!!!! Przeciez ją chyba poj..... z tym sprawdzianem !!!!!!!!!

Offline

 

#5 2006-11-27 15:42:24

Szara

User

Zarejestrowany: 2006-11-20
Posty: 123
Punktów :   

Re: historia

Nie chcę się tu za bardzo wyłamywać, bo mi historia do szczęścia również nie jest potrzebna, ale może to się najpierw zacznijcie jakoś zachowywać na tej historii. Jeśli na lekcji będzie względny spokój i nie będzie musiała nas upominać po 6 razy w ciągu godziny to się będzie dało z Nią to załatwić. I sprawdziany będą z mniejszej partii materiału, a później maturzyści będą chodzić tylko na lekcje.


"Uczę się ciała na pamięć
i umiem. Widać dusza
jest jeszcze, która kłamie..."
K.K. Baczyński

Offline

 

#6 2006-11-27 17:16:51

majka

User

Zarejestrowany: 2006-11-20
Posty: 7
Punktów :   

Re: historia

Alek...  porozmawiaj moze z pania pedagog... o sprawdzianach z matmy (ktore tez nam nie sa do szczescia potrzebne ) o pytaniu na lekcjach hce... (bo po co one nam? ) i moze jeszce o 5 h francuskiego... (ktorego ucza sie tylko dwie osoby) najlepiej wspomnij tez o polskim.. no bo wlasciwie tylko 12 osob pisze rozszerzony.. to po co wieksza czesc klasy ma pisac zaawansowane wypracowania...  reasumujac... chodzmy wszyscy do pani dyrektor.. i poprosmy ja.. aby zwolnila nas z obowiazkow szkolnych...  i sprawdzianow z 70 str. ktore nawet klasa matematyczna musi napisac ...  i pisze.     ja tez przez 2 lata uczylam sie biologi i geografii... i nawet chemii czy fizyki... i tez pisalam spr. i kazdy z nas.  chociaz np. mnie te przedmioty teraz nie dotycza     nauczyciele tez musza zarabiac za cos..  w tym wypadku za 70 stron..  nie odbierajmy im tej szansy ...

Offline

 

#7 2006-11-27 21:38:11

Teles

Tandokude

3786018
Call me!
Skąd: Tychy
Zarejestrowany: 2006-11-19
Posty: 81
Punktów :   
WWW

Re: historia

Jak dla mnie to jest to dobry pomysł. W sensie że można by było pogadać o tym żeby takich sprawdzianów nie było.
Tylko że jak dla mnie jest to sprawa taka jak ze Stryczkiem. Nic w twarz tylko tylko za plecami. Jakby każdy powiedział kategorycznie 'nie - nie chcemy sprawdzianu z 70 stron bo to sie mija z celem' to ona by tego nie zrobiła bo nie miała by jak. A tak to klops ^^
Idąc dalej nawet jak jakieś akcje wykona p.pedagog do Izis powie że my zgodziliśmy się. A następne sprawdziany już mamy ugadane z mniejszych partii materiału. Więc nie sądzę żeby cokolwiek na następne sprawdziany będzie trzeba ugadywać. Tak wiec myślę ogólnie że p.pedagog tutaj nic nie pomoże. Ale tak czy owak sprawdzian ten mi się nie podoba i moglibyśmy z nią jeszcze raz pogadać żeby go zmniejszyła a jeżeli powie że nie to np zbojkotować. W sensie każdy z nas by napisał na kartce 'nie opanowałem materiału' a jeżeli cała klasa tak napisze to co dyrekcja zrobi ojebie nas czy może ją że nie potrafi nas nauczyć. Co do tego nauczyć to znowu gdybyśmy chcieli to byśmy się nauczyli. Ale no niestety tak wyszło ze nie potrafimy z nią współpracować chyba.^^

Reasumujac:
sprawdzian z 70 stron - nie
interwencja p.pedagog - nie
nasza akcja  - tak
nasza wina [aktualnego stanu rzeczy] - tak

^^


http://telestychy.w.interia.pl/forum/bar.gif
beat me...
break me...

Offline

 

#8 2006-11-27 22:01:22

Adamek

User

3390435
Zarejestrowany: 2006-11-20
Posty: 62
Punktów :   

Re: historia

Teleś, fakt jest taki, że jak ci zmniejszy ilość materiału to będziesz pisał 3 lekcje pod rząd po dwadzieściakilka stron i wyjdzie na jedno.. i tak będziesz musiał poświęcić na tą historie czas, który mógłbyś poświęcić przedmiotowi maturalnemu.
Ja chyba skończe się pokazywać na tej historii do końca semestru i chuj.


co do wypowiedzi Majki to ja dodam tyle od siebie:

Matematyka - na sprawdzian z matematyki ucze sie srednio 30-60 minut i dostaje ocene która przeważnie mnie satysfakcjonuje ( no teraz może być troche gorzej żeby opanować materiał z hostorii musiałbym chyba posiwecic z 5 godzin a i tak tego nie zapamietam wszystkiego.

Francuski - może mamy po 5 godzin francuskiego ale każdy wie jak to wygląda i tak naprawde przykładać się muszą tylko maturzyści.

Polski - wypracowanie z polskiego piszemy dwa razy w roku i też nie trzeba opanowywac takiej ilości materiału, poza tym wg. mnie to są wypracowania z poziomu podstawowego bo żadnych wierszy do interpretacji tam nie ma.

HCE - przecież to druga historia jak dla mnie przedmiot totalnie zbędny, zreszta i tak już nie pyta..



A przedmiotów typu biologia, chemia, fizyka uczył się każdy przez dwa lata ale to były dwa lata w których chyba nikt nie zamierzał się uczyć na poważnie do matury a teraz wolałbym skupić się na przedmiocie który zdaję na maturze a nie bezsensownie tłuc w ostatniej klasie, niepotrzebne mi kolejne 70 stron :-/ A to już drugi taki obszerny sprawdzian z historii, a łacznie to już chyba trzeci ( z żadnego przedmiotu tyle nie pisaliśmy, nie licząc kartkóweczek z angielskiego po 10 słówek albo 12 zdań )

Piszecie historię, ok, wam się to przyda.. ale po co cała klasa ma to wbijać do głowy?

Ostatnio edytowany przez Adamek (2006-11-27 22:12:17)

Offline

 

#9 2006-11-27 22:09:46

majka

User

Zarejestrowany: 2006-11-20
Posty: 7
Punktów :   

Re: historia

jesli wyjdzie na jedno. to po co tutaj. nasze slowa...

Offline

 

#10 2006-11-27 22:16:19

Adamek

User

3390435
Zarejestrowany: 2006-11-20
Posty: 62
Punktów :   

Re: historia

a Izys zarobiłaby tyle samo robiąc sprawdzian osobom, które piszą maturę z historii.. niekt tu nie mówi o zwalnianiu jej

Offline

 

#11 2006-11-27 22:23:19

Teles

Tandokude

3786018
Call me!
Skąd: Tychy
Zarejestrowany: 2006-11-19
Posty: 81
Punktów :   
WWW

Re: historia

Bo problem jest w tym że ona robi tak jakby cała klasa zdawała historie. Powinna robić tak jak dr.Queen w sensie że wszyscy robią to co robią czyli normalne rzeczy a reszta się uczy w maire swoich możłiwości ja np się nie ucze i mam 1 albo 2 ale to jest moja sprawa i nie cierpi przez moją mature cała klasa. Tutaj może też do głosu dojść pytanie -to po co przychodziliśmy do europejskiej? Ja od samego początku myślałem o matmie ale o historii też. I miałem w planch historie na maturze i szczytnie prawo czy tam coś na studiach ale spotkało mnie lekkie rozczarowanie. Wiec co do klasy to moim zdaniem kontrargumentu nie ma.


http://telestychy.w.interia.pl/forum/bar.gif
beat me...
break me...

Offline

 

#12 2006-11-28 21:02:37

psiandek

User

1770018
Zarejestrowany: 2006-11-19
Posty: 13
Punktów :   

Re: historia

... ja dodam, ze oczywiscie biologia czy fizyka tez nie byly najpotrzebniejsze i dlatego odeszly nam w maturalnej klasie, a co do historii to wydaje mi sie ze jednak troche przesadza. Majka niestety nie moge sie z Toba zgodzic ze skoro przeszkadza nam historia to rownie dobrze moze nam przeszkadzac wszystko inne ale wydaje mi sie ze na nauke do sprawdzianu z matmy czy polskiego nie poswiesasz tyle czasu co do spr z histy a wiedza ktora w moim przypadku pochlaniam jest wzglednie mi nie potrzebna... I nasuwa sie teraz " skoro Ci przeszkadza historia to p[o co szedles na ten profil, albo do Kruczka a nie np do LO3??".... a dlatego ze wiem ze w tej szkole zdobede wyksztalcenie, ktore pozwoli mi na zdanie matury w odpowiednim dla mnie stopniu i wydaje mi sie ze Izyz powinna to zrozumiec...


..."kto pierwszy szedł przed siebie, kto pierwszy cel wyznaczył"...

Offline

 

#13 2006-11-28 22:19:13

majka

User

Zarejestrowany: 2006-11-20
Posty: 7
Punktów :   

Re: historia

Alek . ja po prosu uwazam ze po to mamy buzie. a w buzi jesyk. zeby modz wypowiedziecsie na dany temat. jesli Ci przeszkadza spr. z 70 stron..  to czemu nie wlaczyles sie do dyskusji , gdy kwestia ogromu materialu bylaporuiszana przez kilka osob na lekcji historii .  bezsensowne moim zdaniem jest przezywanie 70 stron.. 2 dni przed sprawdzianem. rowniez bezsensowny uwazam pomysl wlaczania osoby trzeciej (pani pedagof)do naszych spraww.. ukladow.. i jakby nie bylo wlasnych interesow.   

bo my chyba nie jestesmy przedszkolakami, Alus... zeby skarzyc sie mamie.. ze boli.. bo rozcial nam sie paluszek..   

a Izis. chyba rozumie. po co jestesmy w tej szkole. w przeciwnym razie mialaby w glebokim powazaniu 14 czy 16 osob.. ktore przygotowywuja sie do zdobycia wyksztalcenia , ktore pozwoli im na zdanie matury z historii  z w odpowiednim dla nich stopniu..  wydaje mi sie. ze niektorzy powinni to zrozumiec.  ^^

Offline

 

#14 2006-11-29 17:22:30

Dominik

User

3077665
Zarejestrowany: 2006-11-23
Posty: 24
Punktów :   

Re: historia

czy na sprawdzianie obowiązuje nowa ksiażka? jesli tak to jakei strony? : )

Offline

 

#15 2006-11-29 19:33:03

Sloneczko

User

2855007
Zarejestrowany: 2006-11-22
Posty: 60
Punktów :   

Re: historia

stara ksiazka. 5. 6 i 8 rozdzial.


Szukam nauczyciela i mistrza.
Niech przywróci mi wzrok. słuch i mowę .
Niech jeszcze raz nazwie rzeczy i pojęcia.
Niech oddzieli światło od ciemności...

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.vas.pun.pl www.wymiar-bakugan.pun.pl www.slrr-polmulti.pun.pl www.witch.pun.pl www.prodigy.pun.pl